Jag har....

hmm. Jag har tråkigt.
Disken är diskad (karlns mor gjorde visst det i förmiddags.), tvätten är vikt och lagt i garderob, dammsuget och påsen med reklam är utburen.
Vad ska man då hitta på?
Lillgrisen är ju på dagis nu, ska inte hämtas förens halv fem. Segt. Eller ja, jag måste ju gå hemifrån klockan fyra då. : )
Så, är ju bara en timme kvar, men endå.
Karln kommer ju inte hem fören halv fem-fem heller. Så, ja. Blir att vara ensam ett tag till.
Tänkte att jag skulle bädda iordning lillgrisens säng också. Slängt kudde+täcke i tvätten, tyckte att det kanske skulle behövas.
Dock har jag inget extra, och vi tvättar inte fören på torsdag. Men tänkte att han kunde ta en platt "vuxenkudde" och en vikt filt i ett påslakan istället.
Kanske ska man ge sig på att tvätta golv snart igen också? :)
Luktar ju så gott av det. hihi. =)

Längtar efter lite värme nu.
Det är ju så jävla mycket snö ute nu, kommer ju bli hemskt när det smälter. SLASK!
Och det lär ju vara slask till förbannelse dessutom. Suck!
Nej, ge mig vår! Så jag kan ha kjol, söta skor och vara utan jacka.
Så jag kan känna mig som en tjej igen! :) Hahah.

Längtar dessutom till när Lillgrisen kan vara ute och leka medans jag sitter på en bänk med kaffekoppen i handen och bara njuta. Få lite sol och D-vitaminer i mig.
När han slipper se ut som en michelingubbe med vinteroverall, tjockatröjor, fuskolle, vantar, osv.
Tvinga med karln på café och dricka kaffelatte och känna att solen steker på ryggen.
Sitta och kolla på när Lillgrisen leker i sanden och springer runt i badbyxor på stranden.
Det, just det längtar jag till just nu.


Jag kan ju trösta mig med att solen skiner nu, och att det bara är -1,8 i solen.
Och februarimånad snart är slut och att våren lurar bakom hörnet. Även om vintern håller i sig ett tag till, så är det snart vår. Och är det snart vår.. Ja, då är det snart sommar och sol! :)



Hade tänkt ringa och fråga om jag kunde få färg till lgh någon dag.
Be dem komma och kolla på hur de ser ut här i vardagsrummet också, så inte vi får skit för det.
Jag vill måla om i köket, vardagsrummet, Lillgrisens sovrum, mitt&karlns sovrum och lite lite i hallen.
Det vill säga, i nästan alla rum. ^^
Men i hallen vill jag bara måla om på en vägg, ha schabloner och måla lite svarta blommor eller något på en vägg. Så man får lite liv i en annars så dötrist och vit hall.  Vore det inte lite fint?
Köket har jag ingen aning om för färg, inte heller i Lillgrisens eller mitt&mickes rum. I vardagsrummet ska jag nog bara rätta till "felen". Men, ska väl snacka ihop mig lite med karln också. ;)
La fram förslaget lite fint häromdagen, han suckade som svar. Sköt då snabbt in att jag gärna kan göra det.
Haha. Dock fick jag som svar att jag säkerligen kommer tröttna efter hälften och han får göra det. ;)
Undra om min karl känner mig? ;) Haha.
Men... Om jag tar ett rum i taget, borde jag inte då orka med det? ^^
Haha, ja. Man får se hur det blir i vilket fall.

Har så många planer på en massa saker, men känns som att det inte blir mer än planer. ;D Haha.
Nej, nu ska jag gå och bädda Lillgrisens rum. :)

Bye. :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0