Litet barn som gråter

Sitter och sorterar bland papper, för att sätta in de i rätt pärmar.
Ja, sånt måste tyvärr också göras ibland.

Hittade ett gammalt block, med tankar och funderingar i. Jag vet inte när jag skrivit det, men verkar ha varit många år sedan. Fyra år sedan kanske?
Det måste ha varit ungfär vid den tidpunkten när jag på riktigt gick igenom mitt liv och ransakade allt.
När jag började fungera i ett socialt sammanhang på riktigt.
 
Litet barn som gråter.
Jag känner inom mig ett litet barn som gråter
Jag måste hjälpa det
Det finns i mina tankar
Jag gick tillbaka i tiden för att få ett svar
och fick veta hur svårt hennes lidande var
Jag har aldrig förr lyssnat till den lilla flickan inom mig
Jag håller henne inlåst och tränger bort henne ur mitt sinne
Jag försöker rent av skada henne och bli kvitt henne
För jag fruktade det rädda barnet inom mig
Jag tar mig nu tid att lära mig släppa fram henne
och göra henne fri.



Om jag har lyckats göra henne fri?
Ja, jag tror nog det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0