Syskonskaran

Jag har ju en ganska stor familj. Så jag tänkte att jag skulle beskriva den lite grann.

Mamma är gift med min plastpappa.
Pappa är gift med hans tant.

Äldsta broder är 20år äldre än mig. Vi har aldrig haft någon speciellt bra relation pågrund av det.
Men jag hoppas att vi kan börja umgås som syskon nu snart. :) För jag saknar honom.

Äldsta syster är 12år äldre än mig. Och vi har alltid haft en bra relation.
Hon tog hand om mig ganska mycket när jag var liten. Och nu bor vi grannar och jag är så jävla glad över det. :)

Broder är 5år äldre än mig. Och vi har väl inte haft så mycket kontakt de senaste åren, tills vi båda hade barn.
Nu umgås jag gärna med honom och brukar vara där när det hinns och umgås med brorsonen. :)

Plastsyster är 2år äldre än mig. Och vi bodde ihop i några år, när jag flyttade med mamma till kusten.
Dock har vi inte någon speciell kontakt idag. Tråkigt nog!

Syster är 2 år äldre än mig. Och det är min guldklippa i mitt liv. Den jag alltid har kunnat gråta ut hos. Och som jag delade säng med (jag hade en egen säng egentligen.) hela barndommen istortsett. Dock pratade vi knappt med varandra när jag mådde som sämst.

Plastbroder är lika gammal som mig. Eller ja, han är 18dagar äldre än mig. haha.
Och han är den som fått lyssna på all skit jag hade att säga när jag mådde dåligt. Vi delade rum och jag älskar att umgås med honom. Vi hittar alltid på hyss och det har vi alltid gjort. Han är den tvillingbrodern jag aldrig fick.

Tvillingbroder, han dog i mammas mage. Men jag känner en sådan enorm saknad. Konstigt nog.
Tror inte att man kan förstå, om man inte varit med om det själv... om ens då?

Lillasyster, den äldsta av tvillingarna. Är 12år yngre än mig. Söta goa, underbara snuttan. Hon är så underbar på så många sätt. Har haft väldigt roliga stunder med min lilla fjortis. trots åldersskillnaden. :)


Lillebror, den yngsta av tvillingarna. Självklart är han också 12år yngre än mig. ^^ Jag älskar att vi fått bättre kontakt nu när jag mår bättre. Var så otroligt svartsjuk på att snuttan hade en tvillingbror. Så jag kunde inte riktigt umgås med den här plutten. Mår dåligt över det. För han är så underbar så underbar min älskade lillebror.
Vi kan också ha riktigt skitkul när vi sätter igång och muppar oss. ;)


Yngsta lillebror, är 14år yngre än mig.
Den glada spillevinken, som har mer energi än någon annan på denna jord.
Han vet vad han vill och har en sådan personlighet som får hela världen att lysa upp när han är på bra humör.
Fina lilla fidelej. Det här är grisens förebild och Fiddelej är nog världens stoltaste morbror.
Älskar självklart den här spjuvern också. Otroligt mycket.


Som sagt. Stor familj. Eller ja. Nu har jag ju bara tagit upp syskonskaran ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0