Lycka?

Jag har funderat över vad lycka betyder för mig.
Att vara lycklig innebär så fruktansvärt mycket.
Förr trodde jag att jag enbart kunde bli lycklig om jag mådde bra och slapp min ångest/panikångest.
Men jag vet bättre nu. Äldre och klokare kanske?
Ångesten och panikångesten vet jag att jag kommer få leva med, resten av mitt liv.
Jag måste bara lära mig leva med det och tämja det. Komma på sätt för att slippa ifrån den värsta ångesten och gå med huvudet högt igenom det. För allt handlar om att lära sig att hantera det på rätt sätt.

För att jag ÄR lycklig nu.
Jag skulle inte vilja leva ett annat liv, än just mitt.
Jag är en otroligt stark människa och har många goda egenskaper.
Jag har även dåliga sidor, som alla andra. Men jag är medveten om dom och försöker så gott jag kan att tänka mig för.
Jag har gjort många "misstag"/felande i mitt liv, men ingenting går att göra ogjort.
Allt som hänt, har format mig till den jag är idag.
Jag kan inte tänka mig att leva någon annans liv ens.
För mitt liv handlar om världens underbaraste son. Han är det finaste som finns. Min stolthet.
Det handlar även om kärleken till min älskade karl. Min sambo, min fästman. Min trygghet.
Det handlar om de fina vännerna jag har, de som finns där när jag behöver någon. Vare sig jag träffat dem eller ej. För det finns två människor jag aldrig träffat, som får mig att känna mig värdefull.
Det handlar om min älskade familj, min vackra mor och hennes "gubbe". Mina fina syskon, som stöttar mig vad jag än gjort för hyss och dumma tonårs revolter. Min fina far, som på det senaste visar att han bryr sig om mig och mitt liv, det har tagit några år att förstå oss på varandra. Men nu är det bättre än någonsin.
Som sagt, man behöver inte må bra, för att vara lycklig.

Kommentarer
Postat av: Mams

Jag är så stolt över dig mitt älskade hjärta. Både för den du är och för det du gör för din omgivning och inte minst för det du gör för mormors grodlår, lillgrisen och den finaste lilla plutt du kan önska.

Älskar er.

Kram

Gamla mamman och mormorn :)

2010-12-06 @ 08:01:37
Postat av: WEDESIGN!

Är du sugen på en söt & billig personligt designad bloggdesign? :)



för mer info - direktlänk: http://wedesign.blogg.se/2010/august/bestalla-en-design-av-oss.html#comment

2010-12-06 @ 15:19:13
URL: http://wedesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0