PMS

Jag hatar den här tiden på månaden.
Jag blir liten, hjälplös och värdelös.
Jag mår så in i helvete dåligt varenda gång den här jävla mensen kommer.

Jag set livet passera i revy. Jag orkar inte med någonting.
Arg, irriterad, ledsen.
Men känslan av att vara värdelös är värst.
Att jag inte duger, att allt jag gör blir fel och att jag inte förstår hur någon kan älska en sådan som mig.

Jag försöker tänka framåt, att om några dagar är dessa känslor som bortblåsta. Men det är svårt, för det är ju såhär jag känner i detta nuet. 

Men men.. Jag ska inte tråka ut er med mina PMS-tankar.
Nu ska jag fortsätta sitta på arslet, ända tills jag ska hämta zion från skolan.
Adjö!

(Bjuder på helgens bild, där inga PMS-tankar fanns)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0