Jul/nyår

Som vanligt har jag lagt det här med att skriva åt sidan.
Men till mitt försvar kan jag ju alltid hävda att det varit fullt upp med jul och nyår. ;) Hehe.

Det har varit en mysig jul och vi (jag, karln och lillgris) fick agera hundägare ett par dagar.
Så jävla mysigt! Det blev väldigt tomt när Norma åkte tillbaka till kusten.
Men som sagt julen... Den tillbringades här hemma med mor, småsyskon, plastpapps, morbror, pappa, min karl och sonen. Det var mysigt som tusan.
Dagen efter vart det som vanligt ut till morbror för julmys. Kusiner med en unge, morbröder, mamma, plastpappa, småsyskon, pappa, syster I med sin karl och tvåbarn, bror B med sin fru och två barn, min karl, lillgris och jag. Nu har jag säkert glömt någon... Men sjukt kul att hinna träffa dem allihopa! =)
 
Nyår (gårdagen) spenderades ihop med min karl i soffan framför tvn.
Kastade ihop lite mat, kängurufiléer med potatisgratäng, rosépepparsås, sallad och baguetter.


Dödligt gott var det. Ja, känguru låter jävligt konstigt. Men jävlar var gott det var!
Smakar som oxfilé fast med en touch av viltsmak. Svårt att förklara.. Men jag råder er att testa!

Vi hamnade i matkoma och skålade med en smutt (ja, det var knappt en mun) whisky vid tolvslaget.
Sedan satt vi uppe till de värsta fyrverkerierna var över, sedan blev det sovdags. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0