M-I-T-T-2-0-1-2

Januari:

Tina kom på besök och vi hade en rejäl utgång, som krävde två dagar av intensivt soffläge.
Bestämde mig för att jag skulle studera.
Lillgrisen råkade sätta knät på mina glasögon, vilket jag provisoriskt lagade med tape.
Insåg hur mycket jag hatar generna som min far gett mig, vaknade pigg kl 04.00
 
 
Februari:
 
En suddig månad, dator var trasig så jag skrev ingenting.
Men troligtvis köpte jag nya glasögon den här månaden.
 
 
Mars:
 
Jag inhandlade en ny dator.
Åkte till IKEA med far och hans fru, inhandlade inte något märkvärdigt.
Fick mormors gamla symaskin.
Möblerade om.
Lillgrisen var på barnens skidspel och åkte sammanlagt över 3,5km.
Älskade tant L var här på besök.
Bytte elavtal och fick brutal åldersnoja.
 
 
April:

Zion klädde ut sig till riddare och skrämde en Jehovas.
Dessutom var han påskgubbe på dagis.
Gick på bio med min karl och firade att vi varit tillsammans i tre år, dessutom förlovade i två.
Zion tog första cykelturen utan stödhjul, massa turer i backen och massa skratt.
Var på arbetsintervju och var glad då jag trodde jag fick "jobbet" (Timvik), dock hörde de aldrig av sig igen.
Rakade av håret på ena sidan, kände mig som en nakenhund på ena sidan.
Åkte till mamma och njöt av solen på altanen.
Jag och mamma åkte till Uddevalla och skakade våra rövar till Trio derant och hade riktigt skoj.
Åkte hem och jobbade mitt första 24timmars pass.
 
Maj:
 
Zion var söt och ville stanna hemma från dagis för att ta hand om sin förkylda mor, självklart fick han ändå gå till dagis.
Var på öppethus på arbetsförmedlingen och fick med mig en ansökan till vårdutbildning.
Beställde hem min förlossningsjournal som jag inte hade vågat läsa.
Bakade en god minitårta och kollade på hockey.
Min karl överraskade mig med att komma hem en dag förtidigt och med sig hade han en bukett blommor.
Blev moster till världens finaste snöre.
 
 
Juni:

Var och hälsade på syster och hennes snöre, Zion var en stolt kusin.
Åkte hem till mamma och var iväg å fiskade med tant L, hennes syster + pojkvän.
På tåget hem kollades det på Pippi, så hela tåget hörde oss.
Älskade fulhunden trampade vidare till andra sidan, Jag saknar dig.

 
Juli:
 
Stod och gjorde en sjujädrans massa matlådor.
Gick till stranden och badade men lillgris.
Började jobba och jobbade mitt första 26timmars pass, det var hemskt.
Det enda den här månaden innehöll var jobb eller umgås med Zion.
 
 
 Augusti:
 
Fick reda på att en arbetskollega var sjukt nöjd med mig, vad jag åstadkommer på jobbet och hur jag är som person på jobbet. Hon hade dessutom skvallrat det vidare till chefen. Underbart.
Jag slutade sommarjobba och började studera istället.
Var på furuvik med morbror J, lillebror Nila och Lillgrisen, kollade på djur och åkte karusell. En toppen dag!
Köpte nya skor, som är helt underbara.
Spelade massor av fotboll med lillgrisen.
 
 
September:

Zion var helt övertygad om att blev man biten av en spindel, ja då var  det självklart att man blev självaste spiderman.
Var på tvåårs kalas och lillgris valde kläder själv, skjorta, kavaj och mjukisbyxor.
Lillgris tyckte synd om karln som fyllde år, för han fick ingen tårta.. det åtgärdade vi lätt genom att göra en tårta och äta den åt honom.
Zion fyllde fyra år, helt galet att tiden går så fort. 
Jag lyckades göra en spidermantårta som jag dessutom vart sjukt nöjd med.
Gjorde rosa gelénaglar, galet söta.
Zion frågade mig högt och tydligt varför en tjej "stod där och skräpa". Jag föll ihop i skrattattacker inombords.
 
 
Oktober:
 
Zion klädde ut sig till riddare... med gevär!
Gjorde en riktigt jobbig sak, som löste sig väldigt bra.
Jag och mor sov på hotell och gjorde skövdes gator osäkra när vi kutade runt i affärer, åt på restaurang och hade det mysigt.
Första snön kom.
Var en snabbis förbi syster och hennes snöre.
 
 
November:
 
Zion började skriva siffror och var/är riktigt duktig.
Åkte fram och tillbaka till kusten.
Satte upp alla tomtesaker.
Zion ritade en gravid drake till mig.
Handlade julklappar.
Åkte hem till mamma och glömde laddaren till datorn hemma, det vill säga fick göra om alla uppgifter jag hade sparade på datorn, då jag inte hittade en likadan laddare.
 
 
December:
 
Åt hela tre stycken kräftor, jag tycker fortfarande att jag är värd massor av applåder.
Spelade poker med mamma , linnea och tommy, det gick inte så bra, men jag kom inte sist i alla fall. ;)
Gjorde mina småsyskon upprörda när jag bakade pepparkakssnoppar.
Jag fick supervarma, helt underbara vinterskor av min karl. <3
Panikbakade lussekatter dagen innan lucia, herregud.. ungen får ju trauma utan lussekatter till frukost!
Köpte en pulka för att jag inte orkade bära påsarna hem.
Förbannade små jävla knäckformar, fast knäcken vart gudomligt god!
Spelade bingolotto med min karl och vi vann inte ett jävla skit, ja... så mycket var det för dom jävla miljonerna!
Gjorde i ordning jul här hemma. Syster, morbror var hit och åt, och pappa var hit på kvällen. Vart en riktigt lyckad eftermiddag/kväll med en supernöjd lillgris och en supernöjd mamma. (jag alltså)
Åkte hem till morbror som vanligt dagen efter och firade jul en gång till.. Åkte hem ganska tidigt och roade mig med läxor.
Karln och bror B var iväg på mellandagsrea, inköpen vart en tv och xbox med kinnect.Underbart!
Vart ordentligt förkyld och helt slut i hela kroppen, Zion kunde då roa sig med kinnect och han hade svinkul!
Nyår firades med karln och tvspel. Bra kväll.

 
 
 Tankar:
Över det hela taget har det här året varit ett superår.
Jag har mått så sjukt bra och jag hoppas att det här året 2013 kommer bli ännu bättre!
(
För övrigt var det första gången jag skrev 2013, kändes väldigt skumt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0