Dagen och flams.

Eftersom det är alla hjärtans dag idag, så börjar jag inlägget med att skicka extra mycket kärlek till de människor jag tycker om. Tror nog de flesta kan ta åt sig som läser. ;)
Jag antar i alla fall att det bara är människor jag känner som läser. För vem kan annars intressera sig för en småbarnsmorsas händelselösa liv?
Eller ja.. det är inte händelselöst för mig, men säkert i någon annans ögon. Haha.

Jag började dagen med frukost och blev påmind av bolibompa att det tydligen var alla hjärtans dag idag.
Fast jag hade ju egentligen bara behövt logga in på facebook så hade jag sett det. Tror 3 av 4 inlägg där har handlat om alla hjärtans dag idag...
Sedan blev det att ringa till min karl och säga godmorgon, en liten rutin jag och lillgris har. Annars har jag en sur lillgris här hemma om han inte hinner ringa.
Efter frukosten blev det den vanliga promenaden till dagis och sedan ränna till affären och handla lite go fika.
Hann precis hem och slå igång kaffet så kom min goda väninna Marielle. Haha, vad gammalt det lät med väninna. ;)

Vi pratade skit och skvaller och om allt och ingenting. Det är väldigt skönt att få bara skvallra och umgås med vänner och inte bara vara "mammaSanna". Jag tror att man kan glömma ganska lätt vem man egentligen är när man har barn. I alla fall jag.
Jag har haft många identitetskriser sedan sonen föddes. Vem är jag? Vad vill jag göra? Vad tycker jag om att göra?
Misstolka inte det där nu, jag älskar att vara mamma. Det är det underbaraste som finns och jag älskar att umgås med min lilla gris. Vi har roligt och mysigt och allt.
Men jag är inte bara mamma, jag är Sanna också. Jag är inte bara den ansvarsfulla modern, med den trygga famnen. Jag är så mycket mer, den flamsiga och tramsiga Sanna, med "vuxenhumor" så det skriker om det. Just den personen hamnar självfallet i skuggan av mammarollen. Inget fel i det, det är ju tur att jag inte är sådan runt min son.

Eeehm. Nu kom jag av mig från dagen.,, Hahah.
Som sagt, marielle var här och umgicks på förmiddagen. Sedan gick hon hem och jag satt mig i soffan en stund innan hämtning av lillgris.
Hämtade honom på dagis och han hade gjort två charmiga teckningar åt mig på dagis. Hjärtan gjorda av potatisstämplar. :) Sötunge där.
Sedan förklarade han för mig att det minsann var alla hjärtans dag och då ska man vara snälla mot varandra och pussas hela dagen. Sagt och gjort!

Kom hem och åt mellis och vilade en stund i soffan. Sedan lite fika.
Efter det gjorde vi tatueringar på oss. Bilder får komma upp i ett inlägg efter (vilket blir före för er som läser) då jag inte orkar lägga in bilderna på datorn först. Haha. Lat? Nej, va.. .jag? Hehe.

Sedan spelade han tvspel en stund medan jag började städa, dock får jag fortsätta imorgon eftersom jag insåg att klockan tickade iväg och det var dags för middag.
Lagade middag och busade lite med lillgris innan läggdags.
Sedan låg vi och alla hjärtans dag mös i hans säng, nu sover han gott sedan länge.

Själv ska jag väl efter det här inlägget gå och borsta tänderna och krypa i säng.
Det är ju en dag i morgon igen, då lär jag plugga medan han är på dagis. Hua..

Hoppas ni haft en lika mysig dag ni också.
:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0