Dagen med studiebesök och gruvmys. :)

Hua, vilken fullspäckad dag.
Började dagen med att buffa på lillebror som fortfarande sov kl halv 8 (han är morgonpigg av sig) och väckte lillgris.
Sedan åt vi en frukost framför tvn och gjorde oss i ordning för dagen.
Jag, lillebror och Zion traskade till dagis och sa hejdå, sedan gick vi hemåt igen.

Dock skulle jag på studiebesök till LD-hjälpmedel idag, så pp kom och hämtade oss för en tur till Borlänge.
Medan jag var på en fruktansvärt tråkig rundtur där, passade de på att gå på kupolen och när jag var färdig tog vi en sväng dit igen och tog en fika.

Sedan åkte vi hem och mötte upp morbror och de andra två syskonen. De skulle ner i gruvan för en gruvtur.
Jag tyckte det var lite tråkigt för Zions del, då han älskar gruvan. Så jag ringde dagis och frågade om jag kunde hämta han tidigare, för att vi skulle ner i gruvan. Det gick bra som tur var. :)
Så traskade dit och hämtade en superglad unge som äntligen skulle ner i gruvan igen! :) (Han har nu varit där 3gånger sedan i somras)

Åkte till gruvområdet och köpte biljetter, visade sig visst enbart finnas en guidad tur på engelska. Men varför inte förena nytta med nöje? Bättra på engelskan lite och mysa runt nere i gruvan. :)
För Zion fick ju givetvis förklara på svenska vad guiden hade sagt (nog för att min unge är ett underbarn, men engelska lektionerna har han missat. haha.), men han kom ihåg ganska bra vad han hade berättat de andra gångerna vi hade varit där. :)

 
Efter gruvturen handlade vi lite i "shoppen" där.
Zion fick en karamellstrut av morbror (och måste ju meddela att jävlar vad goda karamellerna är)
och sedan fick han en serietidning av mig som handlar om Fet-Mats. Vem han var och vad han gjorde, var han kom från, vad som hände med honom i gruvan och vad som hände efter hans död med utställningar och dubbla begravningar. Haha.
Nu är det så att min unge älskar den där Fet-Mats, han tycker att det är fruktansvärt intressant och vill mer än gärna gå och kolla på hans grav och få reda på mer fakta om honom. Det är ju det jag säger, han är ett underbarn! Haha. :)

Efter det åkte vi till tågstationen för att hämta ut tågbiljetter åt mig och Zion. (ja, det är ett ständigt farande på oss två. haha)
Då gjorde jag dagens goda gärning! :) Nöjd.
Var två tanter på 80+ som stod framför mig i kön till biljettautomaten. De var så bekymrade och förstod inte alls hur den fungerade. Så jag hjälpte dem och de var så tacksamma och berättade hur gullig jag var och hej och hå! :) Det gillas.

Sedan vart det mat på max och sedan hem. 
Sonen somnade som en stock strax efter klockan sex. (självklart efter vi läst färdigt om Fet-Mats)
Och jag sitter här och glor på tv, men känns som det blir en tidig kväll igen. Gääsp.

Hoppas ni haft en bra dag ni också.
Bye. :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0