Tröttis.


Idag är jag en trött, men nöjd tjej.
Hade jag skrivit imorse, så hade jag varit mindre nöjd och desto mer nojig och orolig och ångestfylld.
Med andra ord hade jag körlektion idag. Haha. Samma visa inför varenda körlektion.

Började dagen med att väcka min lille kille och få i honom frukost, på med rena kläder (eller nej. Men påminna honom att ta på sig rena kläder) och sedan gå till dagis.
Gick hem från dagis och pratade med älskade syster under tiden.
Satt mig med teoriböckerna och gick igenom start-i-backen-övningar, för det hade jag bestämt att jag skulle göra idag.
Ringde Marielle och nojade mig över att jag skulle köra idag, men sa att ja.. jag är ju glad att det inte regnar i alla fall.
Pluggade teorin lite till och gick ut till bussen. Vad händer då? Om inte spöregn... Suck!

Sedan kom jag till stan, fick bilnyckeln i handen och satt mig i bilen för att ställa in säte/ratt/speglar. Och under de få minuterna jag sitter ensam i bilen hinner jag ju bli ännu nojigare.
Körskoleläraren kommer ut till bilen och sätter sig, jag frågar då vad han tänkt för dagen och får till svar "ja, jag tänkte sluta halv fem och åka hem". Hahah.. Var kanske inte riktigt så jag menade.
Men så sa han att han tänkt start i backe, yeay sa jag då och var nöjd över att jag inte behövde övertala honom att jag ville testa det idag.

Jag berättade även om mina planer att det här var sista lektionen jag tog på ett tag, för att jag vill köra hemma och få in en körrutin och sådär. Spara mina körlektioner till finslipning sedan och sedan ta körkortet.
Jag förväntade mig ett surt svar om att jag borde ta körlektionerna på sidan om också (allt för att körskolan ska få in mer pengar på en urfattig, ensamstående småbarnsmor. Haha, nej så illa är det inte med mig. haha.). Men döm till min förvåning vad fel jag hade.
Han tyckte att det var smart tänkt, att jag lärt mig grunderna nu på skolan och övar hemma, innan jag finslipar för att klara uppkörning vid senare tillfälle!

Så långt, allt väl. Nu över till körningen.
Det gick bättre än jag trodde, jag höll vettig hastighet. Fick oftast in rätt växel när jag skakat av mig min värsta nervositet och jag fick inte allt för många kärringstopp. Haha. Som sagt, jag vet vad jag gör för fel. Men hjärnan kopplar inte alltid som jag vill. haha...

Sedan vart det hem till Johanna, hämta upp henne och Leon för en promenad till affären.
Sedan plockade vi upp Zion från dagis och sedan hem till Johanna och Martin för mellanmål. Zion hittade en ny kompis (Martins systers barn), de spelade tvspel och tokade som bara den.

Efter det vart det hem en snabbis för att hämta en present till Saga som fyllde fem år medan vi var på kusten. Så hem till Marielle för en lekdate.
Ungarna härjade och Zion blev skitarg när jag sa att det var dags att åka hem.
"Mamma, du stör alltid när jag ska leka"
haha, han vart dock glad så fort vi stängt ytterdörren och var påväg hemåt.

Väl hemma blev det en sen middag (ugnstekt falukorv med potatismos) och sedan ungen i säng.
Snart ska jag stoppa ner mig själv i sängen också.

Hoppas ni har haft en bra dag ni också. :)
 Bye :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0