Småångest

Imorgon är det fjärde eller femte gången jag går till vårdcentralen för mina leder. (eller något sådant.)
Men nu är det många år sedan jag var där sist. Fem eller sex år sedan tror jag.
Jag är rädd att de fortfarande inte tar mig på allvar, ja jag är tjej och jag är ung.. Men jag kan faktiskt ha problem ändå. Annat hade det väl varit om jag sökte för testikelcancer eller något sådant.
Men nu är det lederna, varenda människa har leder. Pojke som flicka, ung som gammal.

Jag ska inte ge mig den här gången. Jag ska ha svar.
Nej jag är inte insnöad på reumatism. Det kan lika gärna bero på mineralbrist eller något annat.
Ta vilka prover ni vill, gör vad ni vill. Hitta felet på mig. Tack!


Usch. Ångesten kryper i hela mig. Jag har lindrig sjukhusskräck.
Det luktar sterilt och sjukdom lång väg. Hu!
Men, men. Le och se glad ut. Imorgon går jag dit och ska få dem att kolla allt som går att göra där. Punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0