Otursförföljd?

Jag misstänker att jag är otursförföljd.
Häromdagen skurade jag ju hela badrummet, grundligt!
Samt skurade hallen.

Igår hämtade jag sonen från dagis med magsmärtor och senare dålig i magen.
Kan ha varit magsjuka, dock tror jag mer att det lutade åt att han fått i sig smutsigt vatten från någon vattenpöl eller något. (Det vill säga, jag tror han stoppat vantarna i munnen.)

För att vara på den säkra sidan fick jag med andra ord lov att skura om hela badrummet idag!
Och vad händer när jag ska till tvättstugan idag då? Jo, givetvis tappar jag sköljmedlet på golvet (för tredje gången under kort tid) så att flaskan spricker.
Ja, eftersom att jag tycker att det är såååå roligt att skura, så var det ju bara att skura om hallen också.
Hejja!

Ja, ja... det blir nog bra.
Dessutom var ena torktumlaren trasig i tvättstugan, så jag fick trycka in alla maskiner i en torktumlare (hellre att jag får hänga om det och det är torktumlat än att tvätten blir stel och jobbig när man bara hänger den), så nu har jag tvätt överallt här hemma också.

Nej, fy.
Nu lägger jag mig och sover innan något nytt händer.
Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0