Produktiv dag var det ja...

Produktiv dag. Mycket produktiv.
Lämnade grisen på dagis och gick till affären för att köpa mjölk och kakor.
Sedan kom Marielle på kaffe och skitsnack, som vanligt flyger tiden förbi fortare än någonsin när vi sätter igång. ;)
Knackade även till på dörren och postgubben stod där med mina nyinköpta skolböcker (som jag för övrigt beställde igår.).

När jag tog sista toapappret insåg jag att jag glömt köpa hem mer. Så efter hämtning av gris, blev det promenad till affären. igen!
Medan lillgris åt mellanmål, passade jag på att skura köksfönster + balkongdörrsfönster. Samt sätta upp nya gardiner. Och när jag ändå höll på (med sporre av Lillgris som tyckte det luktande underbart av de rentvättade fönsterna) så passade jag på att möblera om köksbordet och dammsuga, samt torka golv.


Efter det passade vi på att göra gipsfigurer. och fy fan för att binda ihop blompinnar till en ram att hänga upp formarna på. Jag ville slita sönder mitt hår, skrika och svära. men Mamma Sanna behöll lugnet på ytan. Inombords kokade jag ( värre än den kokande kitteln jag en gång drömde om). Men resultatet vart bra och imorgon efter dagis så ska Lillgris få måla dem.


Efter det vart det att betala alla di där räkningarna som låg och väntande på att få betalas.
Matlagning, lek med riddare och diverse andra grejer.

När lillgris lagt sig har jag nu passat på att gjort klar en skoluppgift, samt skickat iväg den.
Påbörjat en till och planerat upplägget på den. Så nu förtjänar jag att inte göra någonting, ända till jag ska lämna Zion på dagis igen imorgon och pluggandet börjar igen, de andra rummens fönster kräver också sin del av putsning, samt städning. Osv osv. Oändlighetsgöra!

Men till helgen tar vi semester och åker till kusten. Jävlar vad jag längtar. Och då ska jag även få pussas med min underbara fästman igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0