Igår/idag.

Har nu haft fullt upp två dagar i rad. Eller ja.. Egentligen inte kanske. Men för mig har det varit mycket. ^^

Igår lämnade jag Lillgris på dagis och gick hem till syster på en kopp och skipuno i solen. (Hon har ingen skip-bokortlek, så vi brukar spela det med hennes uno istället.)
Sedan traskade jag hem och hämtade lite papper, för att sedan gå hem till Micaela och passa Stella medan hon duschade. Ringde även och beställde hem min förlossningsjournal. Jag har inte velat läsa den innan. Jag har inte varit redo och inte bearbetat allt ordentligt. Samt inte förstått riktigt hur illa det kunde gått med Lillfisen.
(Och nej, jag är inte gravid och beställer den pågrund utav det. Jag kände bara att det var dags nu efter lite mer än sissådär 3½år.)

Traskade sedan ner på stan för att inhandla kläder åt Lillgris. Och traska till försäkringskassan.
Sedan hämta Lillgris på dagis.
Hann hem i en liten stund för att sedan följa med syster till morbror J's jobb för däckbyte.
Sedan affären och sedan hem och äta.


Idag har vi hunnit med en del också.
Lämna grisen på dagis, ta bussen i regnet till stan för möte kl 9.15.
Gick väl sissådär, kom inte fram till något vettigt så att säga. ^^
Åkte hem till Marielle för en kopp kaffe och lite skitprat.
Ner på stan igen för att gå på öppethus på arbetsförmedlingen (ibland kan även jag ta kloka beslut.) fick med mig ansökan till vårdutbildning. Skönt! :)
Sedan till polisen för att hämta ut blanketter för utdrag till belastningsregistret. (Annars får jag inte jobba.)
Gick på stan och köpte en ny löpare till köksbordet (vart en marinblå? den här gången.), en liten kavel och en liten springform. Samt två stycken bh/toppar. :)

Sedan till dagis och hämta fisgrisen som tagit gruppfoto på dagis, skall bli spännande när jag får hem det! :) Var faktiskt duktig och gick in på hemsidan och beställde på en gång. Annars vet jag ju att minnet sviker. ;)

Arusell kom hem på en kopp kaffe och skitsnack, innan det var dags att dra ner på stan igen för mig och Zion. Sofia, en vän från västkusten var här en snabbvisit till skolan. Så passade på att umgås en liten stund med henne innan hon satt sig på tåget hem! :)

Sen hann vi inte mer än innanför dörren innan det plingade och morbror J kom hit för att umgås med fisegris och läsa nattsaga. Zion älskar det och jag förstår han. När jag var liten kom morbror nästan varje kväll för att läsa nattbok och spela spel med mig! :)

Nu sover han sött och jag ska kasta mig i en dusch och förbereda lite inför jobbdag imorgon.
Sedan blir det sängen även för mig.


Hoppas inte all text tröttnat ut er som läser. ;)
Bye :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0