Kallt.

Kallt, kallt, KALLT!
Skulle bara hämta hem Lillgrisen från dagis. Så kastade på mig jackan över t-shirten och inga strumpor i skorna.
Riktigt skönt ute, när man bara var ute en kort stund.

Bara det att när vi gick hem från dagis hittade Lillgrisen en tjej som cyklade. De började prata och ville leka. Så ja, ja. De fick väl leka en stund då. Bara det att det var inte så skönt ute när det blåste efter en stund.
1½ timme senare lyckades jag få honom att gå hem, han och hans nyvunna kompis sa att de skulle leka en annan gång istället. :)

Det gör mig så glad när han hittar nya kompisar, bara sådär på en minut. Och leken sedan är i full gång. =)
Jag och mamman stod och pratade medans de lekte, fick klämt lite på den minsta av hennes ungar också. (Hmm. fint ordval? Haha.) Han var ett år och precis lärt sig gå. En riktig charmknutte! =)

Så har varit en fin dag idag, trots kylan.
Nu står potatisen och morötterna och puttrar i köket. Ska äta pannbiff till det senare. Mums! =)

Nu ska jag fortsätta städa lite grann i väntan på att maten ska bli klar. =)

gd

Bjuder på en tokig bild, på en tokig mamma och en tokig unge. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0