Dageninnanmys

Pojkarna i mitt liv står i köket. Det vispas och klipps så det ryker om det.
Lillgris klipper clementiner och karln vispar grädde.
De håller på att göra risalamalta till imorgon.
Julskinkan står i ugnen och jag, ja... vad gör jag?
Jag sitter bara och kollar på. Haha.

Tydligen blir det inte bara vi, den lilla familjen som firar jul i år.
Morbror och syster kommer hit och äter julmat innan Kalle Anka, efter Kalle så kommer pappa hit och äter gröt.
Det enda som fattas just nu är en tomte. Attans!

Lillgris är superförväntansfull inför imorgon och jag är avundsjuk.
Jag vill också vara det! Fast... lite nyfiken är jag. Karln och Lillgris var på stan idag och handlade julklappar.
Hem kom de med två julklappar åt mig, jag som tycker det är superjobbigt att öppna julklappar.
(Under de senare åren jag bodde hos mor, var jag alltid med och handlade julklappar, så jag visste vad det var jag skulle få. Inte lika jobbigt att öppna då.)


Snart börjar Bingo Lotto och jag och karln ska vinna några miljoner var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0