En underbar pojke!

Kan SJÄLV!
Härligt det är att ha en (snart) treåring.
Allt kan han göra själv, ingenting får man hjälpa honom med.
Frustrerande? Ja, ibland så. Haha.

Fast det är så härligt att se honom utvecklas.
I språk och saker han gör.
Han är social och helt underbar.
Tjatig, men det får man ta. ;)

"Vad gör du?" Standard kommentaren som har hållt i ett bra tag nu.
Det är min Lillgris i ett nötskal det.
Han säger det till vem som helst, när som helst.
Det är superbra för mig som har socialfobi, det ger mig mycket träning.
Han älskar att spela bandy ute på gräsmattan, fiska och läsa böcker.
Pussas med sin mor är också något han ofta gör. Och det tackar jag verkligen INTE nej till.

Han pratar och rabblar, långa meningar. Och ganska ofta grammatiskt korrekt.
Uttalar ord jätte bra gör han också.
Många som tror att han är äldre än vad han är pågrund av hans språk och tal.

Han busar och busar, trotsar en hel del.
Envisheten har han från mig skulle jag tro, hans vilja mot min vilja är inte speciellt rolig.
Vi kan hålla på och tjafsa om saker länge.

Men jag tycker inte att det är negativt, tvärtom faktiskt!
Han har en stark egen vilja och tar för sig.
Som barn ska vara tycker jag.

Han är uppfinningsrik och har en otrolig fantasi. Kan han ha fått det från mig med tro?
Av luft har han trollat fram en bebis, som han går runt och bär på.
Som han vill att man ska klappa, klappar man i luften och är helt fel. Då säger han "Men mamma, bebisen är ju dääär". Haha!

vhjgjhghjk


Något annat ni vill veta om Lillgris? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0