Dagen

Ja, som sagt. Dagen började så fint med bullbak och brödbak.
Ska nog göra mer bröd. När orken kommer tillbaka.
Billigt är det ju, billigare än att köpa. Men.. Jävlar vad jag hatar jäst/jäsning.
När jag bakar, så vill jag baka och få det gjort med en gång. Inte hålla på jäsning två gånger. Suck.
Men, men. Sånt hör ju till det också.

Har inte gjort så mycket mer idag.
Jag, karlns mor och Lillgrisen var ute på lekplatsen utanför. Åt morotskaka och drack kaffe.
NomNom tycker min mage om det. :) (Konstigt nog är jag smal som ett sträck!)
Men en sak var skön. Behövde inte laga någon mat alls idag. Inte karln heller! :)
För vi åt rester. Haha. Låter inte speciellt fräscht det ordet tycker jag. Men endå.
Kotlett med klyftpotatis och beasås fick Lillgrisen till lunch, till middag åt vi gårdagens makaronipudding.
Mycket bekvämt måste jag säga. Men lite slapp får man vara efter morgonens sysslor. ^^


Nej. Nu ska jag spela maffia wars och vänta på att karln kommer hem från fisket.
Bye. (Ja, jag vet. Jag la upp den här bilden för inte så länge sedan. Men jag orkar inte sätta i den externa hårdisken i datorn nu. ^^)
mina fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0