Tappade bort min mobil.

Tror ni gårdagen blev bra alls igår då?
Fick panik efter jag lämnat Lillgrisen på dagis.
Skulle ju till verksamheten efter, så gick och pratade med syster L i telefonen, efter ett tag lade vi på.
Och helt plötsligt var min telefon försvunnen!!!
Rotade igenom väskan flera gånger, kände i jackfickorna flera gånger, tog av mig jackan och den låg inte innanför heller. Hade på mig shorts med bara en bakficka, där fanns den inte heller.
PANIIK.
Gick halvvägs tillbaka till dagis, där jag kom ihåg att jag sist pratade i tlf, utan lycka.
Tänkte att jag skulle gå in till polisstationen (som låg alldeles intill.) och fråga om de fått in någon telefon nu på morgonen. Men... insåg att det finns inte så ärliga personer längre, som lämnar in en mobil med abonemang.
Gick panikslaget tillbaka. Letade på kanten av trottoaren, men icke.
Gick tillslut in i en kiosk (där jag handlat lite godis innan.) och frågar om jag tappat bort min kära telefon där.
Men hon i kassan sa att hon inte sett någon, men jag tog mig i alla fall en sväng och letade på de ytor jag varit på. Utan lycka.
Det var en snäll tant som precis handlat i kassan, som frågade om hon skulle skicka ett sms till den och se om vi hörde den. Precis när jag rablade mitt nummer. NollSjuSex... Så blir vi abryta av att det ringer.. På min telefon!!!

Kan ni gissa var den låg??


Bland klubborna, jag hade köpt klubbor där innan. Och där låg den. I klubblådan.
Jisses vad jag skämdes. Hon som stod i kassan och tanten med smset stod och skrattade åt mig.
Svarade då det var Karln som ringde och berättade denna fadäs, då han väntade på mig på "jobbet".
Haha. Lyckat va?

Resten av dagen gick hyfsat. Somnade klockan sju i soffan och sov där tills karln gick och la sig. Då flyttade jag mig till sängen.
Men jag var ändå duktig på att säga hur mycket han betyder för mig. Helt yrvaket kollade jag upp på honom i soffan och förklarade ordet kärlek med ett enda ord. Hans namn. (Ja, jag sa inte så. utan jag sa hans namn, vilket jag inte skriver här. Så det vart två ord här.)





Så var min dag.
Så hoppas eran var bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0