Morgonrock, kaffe och åldersnojja.

Sitter här med karlns morgonrock på mig och kaffekoppen intill mig.
Finns så mycket jag borde göra just nu.
Dammsuga, diska, vika tvätt, börja med maten osv.
Men febern vill hindra mig, på alla sätt som går.
Ont i huvudet, örat, seg, trött, kissnödig osv.
Ja, jag får klaga. Inte tvingat dig att läsa. Right?

Lillgrisen är i alla fall gosig.
Springer och pussar på mig hela tiden, han är underbar.
Och snart kommer nog karln hem. :) Äntligen.
Väntat hela dagen på att han ska komma hem ju. :)

Tror inte att det blir någon verksamhet imorgon.
Tänker inte tvinga mig iväg om jag känner mig såhär i vilket fall.
Dagis behöver jag inte tänka på förens Lillgrisen ska dit.
Man ringer och sjukanmäler och när han kan komma tillbaka, så ringer man.
Smidigt och bra. :)


Nej, nu ska jag vika tvätt.
Har ju bara stått i hallen i fyra dagar eller något.
Och måste ju ha tvättkorgarna snart, börjar tvätta klockan fem.

Förresten. Min minsta lillebror är nu mera en stor kille.
Han tappade sin första tand häromdagen. Han var jätte stolt när jag snabbt pratade med honom!
Grattis till att inte bli kallad bebisplutt längre, fidelej!
Tiden går verkligen fort. Nila och Tajja var nyss nyfödda tyckte jag. men så fel jag hade.
Är ju åtta och ett halvt år sedan. Se där ja.
Jag börjar bli gammal. Illa!!!


Bye :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0