Är i koma.

Jag har alltid undrat hur mammor klarar av att ta hand om sitt barn, när de själva är sjuk.
Nu vet jag hur man klarar det, med nöd och näppe!
Haha, nejdå. Men man kastar sig ju inte ur sängen med gott humör och börjar busa det första man gör.
Hela dagen är som en koma, man gör det man ska och försöker busa så gott man kan.
Det är svårare än man tror.
På det ska man också laga mat, diska och se till att det inte ser ut som ett bombnedslag hemma. (Har man en ett och ett halvt års liten kille, blir det lätt leksaker och stök överallt.)
Man ska även hålla koll så han inte klättrar på allt osv osv.
Så ja, visst kan det allt vara jobbigt.
Men trots allt.... Så skulle jag aldrig byta det här mot något annat.


I övrigt mår jag nog värre idag. Tror jag har högre feber.
Lillgrisen äter frukost och karln har precis åkt till jobbet.
Lillgrisen har lagt till med en ful ovana, att vakna minuterna innan karlns väckarklocka ringer klockan... sju.
Tror att det kan bero på hans förkylning.
Dock blir han ju trött redan vid klockan nio och vill sova frukost.


Och ingen paj vart det igår heller.
Karln kom hem med morotskaka. NomNom!
Mycket godare än en paj. : D

Nej, nu ska jag försöka vakna till ur koman.
Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0