hatar

Är så trött på alla som tycker att jag ska vara nöjd.
Att jag ska vara nöjd med hur min kropp ser ut.
"Hon är smal, så hon ska inget säga"
Tror ni jag ber om att se ut såhär?
Såg mig i spegeln idag, det är inte jag.
Jag kan omöjligtvis vara jag.
Jag ser kort på hur jag var som liten, som mindre.
Visst var jag smal, men inte överdrivet. Men nu.
Skinn och ben, tror ni jag tycker det är fint?
Jag ryser av den som kollar tillbaka i spegeln. Jag ryser av att se mina höftben. Jag ryser av revbenen och nyckelbenen som står ut.
EN gång älskade jag det. Synen av att vara ett benrangel. Jag älskade hur benen stod ut.


Nej. Vet ni vad. Jag hatar det!


ååh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0