Sår, katt och pannkaksfundering.

Godmorgon.
Lillgrisen och jag har varit uppe i en timme redan. Det vill säga sedan klockan sju.
Han har ätit frukost och nu klättrar han på allt han kommer åt. Inte så ovanligt nu mera.
Och ja, vilda katter får rivet skinn sägs det ju.
Igår så klättrade han på en liten trälåda, halkade.
Och ja, smack på bordet med ögat. Stackars liten.
Såg otäckt ut, fick en chock.
Som tur var så när chocken lagt sig och jag hämtat fryst korv till ögat, så insåg jag att jag var mesig.
Det var inte så farligt självklart. Blödde lite grann och visst, det var lite djupare än "vanliga" sår. Men inget farligt.
Ringde hit karlns mor i alla fall, så hon också kunde bedömma att det inte var så farligt.
För tänk om det hade behövts limmas i alla fall och sådär?
Hönsmammadelux!

Ja, och vår käre lille katt hittade hem i snöstormen igår också.
Lycka.
Har trott att hoppet varit ute för honom hela veckan, då han gick ut i lördags. När det snöade som mest!
Så nu får han faktiskt hålla sig inne ett tag tyckte jag.
Smal som en sticka har han blivit och kelsjuk var han dessutom.
Stackars liten, tror han hållit till i ett soprum, för han luktade sopor. Uääh!


Idag ska lillgrisen till sin biologiske far.
Karlns lillebror ska sova här, så jag ska nog steka ett berg med pannkakor.
Fröjd.
Blir väl att röja här när lillgrisen har åkt.
Städa, städa varje fredag och så varje jul. För det tycker jag är kul.
Eller ja, kul och kul vet jag väl inte, men skönt om inte annat.
Ska nog skura golven idag =) Luktar ju så gott då. ^^
Ska vika och lägga in tvätten också, hade ju tvättdag igår.
Tvättade dessutom lillgrisens täcke och kudde. Luktar mycket gott nu! :)
Så på måndag funderar jag på om jag ska tvätta några av mina och karlns kuddar och täcken också.
Inte alla på samma gång givetvis. Skulle ta åratal med två täcken och över tio kuddar. Haha.
Illa! Men några stycken i alla fall, så tar man resterande nästa gång. osv, osv.
Känns som att det är en god idé.


Lillgris är mycket mycket snorig. Illa.
Jag tycker snor är äckligare en bajs. Faktiskt!
Jag mår jätte illa och får kväljningar ibland när jag ska snyta honom.
Är jag konstig?
Haha, han springer runt och försöker klappa katten.
Dock springer katten bara iväg.


Nej, nu ska jag försöka göra något vettigt tror jag. ^^

Bye. :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0