Peppar mig själv.

Jag brukar ha ett ganska bra självförtroende, tycka att jag är fin och ibland till och med vacker.
Jag brukar kunna kolla mig i spegeln och inse att jag är mycket finare än väldigt många andra.
Det kan låta självupptaget, men jag kan faktiskt ibland säga Jag älskar mitt utseende.

Men ibland kommer jag in i en svacka. Där jag totalt tappat bort mitt självförtroende.
Jag vill ändra på det mesta, min hy är inte alls lika fin, mina bröst är för små, mina tår är för långa, mitt hår är för kort, min rumpa är obefintlig. Osv, osv.

Men, egentligen.
Vem bryr sig om min hy är lite torr? (Finns super många som har värre hy!)
Vem bryr sig om jag har små bröst? (Jag kommer ju inte få problem med ryggen i alla fall!)
Vem bryr sig om jag har långa tår? (De är ju perfekta att ta upp saker från golvet med!(Parantes i parantes, ja jag brukar ta upp saker med tårna))
Vem bryr sig om mitt hår är kort? (Det är ju faktiskt inte speciellt kort, räcker ju längre än till axlarna nu)
Vem bryr sig om min obefintliga rumpa? (Den är ju ändå bara till för att sitta på!)

Och som jag säkert skrivit många gånger förr.
Jag älskar mina ögon.

imyourheartache - mitt liv, mina ord.

(Ja, bilden är från headern. haha)

Kommentarer
Postat av: Fru olsen

Du är ALLTID vacker!!!!

2010-12-30 @ 23:06:42
Postat av: Fru olsen

Du är ALLTID vacker!!!

2010-12-30 @ 23:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0