Säg det inte till någon

Boken jag berättade om häromdagen. Säg det inte till någon.
Ska jag vara helt ärlig, så har jag knappt läst någonting i den.
Den är så hemsk, så jag är nära till tårar hela tiden!
Så det är en bok som jag enbart kommer läsa när jag är ensam.

vbcvb


Kan skriva av en dikt som står i boken.

Jag känner inom mig ett litet barn som gråter
jag måste hjälpa det
det finns i mina tankar
jag gick tillbaka i tiden för att få ett svar
och fick veta hur svårt hennes lidande var
jag har aldrig förr lyssnat till den lilla flickan inom mig
jag håller henne inlåst och tränger bort henne ur mitt sinne
jag försöker rent av skada henne
och bli kvitt henne
för jag fruktade det rädda barnet inom mig
jag tar mig nu tid att lära mig släppa fram henne
och att göra henne fri

Bara själva dikten får mig att rysa. Och jag är endast på första kapitlet.
Många tårar kommer nog rinna innan boken är slut.

Så vill ni ha en hemsk, sann historia att läsa.
Då tycker jag att ni ska läsa den här.

Bye.

Kommentarer
Postat av: Classy - ung blivande mamma!

Tusen tack, va verkligen underbart att få se den lilla och även att äntligen få veta vad det är :)

Haha okej :P



Härligt! Yes superduper bra här, har svävat på rosa moln med ett leende på läpparna hela dagen :)



Vad har du haft för dig?

2010-08-21 @ 21:03:51
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: Maria-Thérèse

Ja, usch, törs inte läsa den :(

2010-08-23 @ 01:03:52
URL: http://www.afiori.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0