depp och pepp

Är det bara jag som strävar efter att bli "supermamman"?
Den som klarar av allt.
Jag älskar att visa mig duktig och gör gärna mer än jag klarar av.
Just idag har jag gjort alldeles för mycket än vad min febriga kropp klarar av.

Diskat två gånger, torkat av bänkar i köket, skurat spisen.
Dammsugit i Lillgrisens rum, lekt och busat.
Bakat, vattnat blommorna. Toalettränat lillgrisen i hopp om att det snart kommer funka perfekt.
Varit social (vilket är en bedrift i sig när jag har feber.) och försökt hålla humöret uppe.
Duschat två gånger har jag även gjort.

Jag känner att min kropp skriker just nu. Hjärnan med.
Stopp, sluta, sätt dig ner, koppla av.
Men nej. Jag vill vara "supermamma". Jag vill klara av mer. Jag vill få allt fint.

Idag är ingen bra dag helt enkelt.
Hoppas på att febern håller sig borta imorgon. För då ska jag ringa dagis och kolla om skruttungen får komma tisdag, onsdag och torsdag den här veckan.
Börjar ju på verksamheten igen på torsdag. Ska bli skönt. Faktiskt.
Känner att jag varit borta för länge från saker och ting. Drar mig från att gå i affärer, ryser av blotta tanken.
Allt jag byggde upp har sakta fallit. Inte till botten, nej nej. Jag mår ju bra alltså. Men har även mått bättre.
Bara jag får komma in på verksamheten igen och visa mig bland folk, då kommer allt bli som förut.. :)
Inte alls orolig för det, för jag vet att jag klarar det..
Nej, ska försöka hitta något att göra. Kanske.
Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0