Kakor

Vilket underbart väder det har varit idag.
Jag och lillgrisen tog en kvällspromenad till affären för en stund sedan.
Riktigt härligt. Hade på mig en tunn långärmad tröja och frös inte en endaste sekund.

Nu står björnbär/hallon-syltkakorna i ugnen och puttrar till sig.
Sist jag gjorde dem vart de riktigt goda. Smakar inte riktigt som "vanliga" syltkakor, utan det är mindre socker i det här receptet. Så blir inte så sliskigt. :) Det gillas.

Lillgrisen ligger och sover, hoppas att han mår bättre imorgon.
Men han får ändå stanna hemma med karln tror jag. Så han får vila upp sig ordentligt.
Själv ska jag till verksamheten imorgon. Tar nog med mig boken och sätter mig och läser en stund då kanske. :)
Det är faktiskt skönt att gå dit, även fast man inte gör så mycket. Komma ifrån hemmets väggar och inte behöva tänka på att städa eller ta hand om barn. (Inte för att jag har något emot det sistnämnda men. ^^)

Nej, snart börjar house. Så ska kolla kakorna och sedan kolla på det. :)
Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0