Rulltårta utan ägg

Ja, nu är det kväll.
Lillgrisen har redan gått och lagt sig, han var så trött, så trött.
Jag sitter och smäller i mig tomteskum och saft.
Har blivit dödligt sugen på sötsaker, eller ja. Det har jag väl alltid varit. ;)
Karln är på hönsplockning tills senare ikväll. Men sitter här framför tvn och väntar på honom.
Karlns mor ska hit ikväll och dricka kaffe med mig också. Hon hann inte det efter vi varit och handlat nämligen.
Jag tycker inte om att dricka kaffe när jag är ensam, vet faktiskt inte varför. Men tycker det är en social grej.
Dock får jag ju så ont i huvudet när jag inte dricker kaffe. Men endå.

Sitter även och kollar på NCIS. Mycket bra!
Annars händer väl inte speciellt mycket måste jag ju faktiskt påstå.
Så ska nog faktiskt gå ut i köket och baka en liten rulltårta. Vispa lite grädde, enbart för att det ska bli extra smaskigt. ;) Hehe.

Här är receptet jag använder!

3dl vetemjöl
2dl socker
2tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
50g margarin
2dl mjölk

Smält margarinet.
Blanda alla torra ingredienser.
Blanda det smälta margarinet med mjölken
(mycket lättare att baka när mjölk/margarin är varmt har jag hört när man bakar utan ägg)
Häll den varma mjölk/margarinblandningen över det torra och rör om.
Häll ut på en plåt med bakplåtspapper på.
Gräddas i ungen på 250grader i 5min.
Strö socker över och vänd på den.
Färdig att bre på sylt och rullas ihop! : )
Vispa gärna lite grädde till också, som man kan ta bredvid sedan.


Hoppas ni lyckas bra! ;)
För nu tänker i alla fall jag baka lite grann.
Bye.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tackför ett jättebra recept på äggfri rulltårta. Jag är vegan så jag använder sojadryck istället för mjölk.



Mitt favoritrecept på ägg-ochmjölkfrichokladkaka finns här:

http://veganconnection.com/recipes/crazy.htm



Funkar även som tårtbotten. Ibland gör jag en "frosting-smet" och strör kokos äver.

2011-07-15 @ 16:37:44
URL: http://anneshus.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0