På återseende!

Vi ses alltså åter, igen!
Det är inte första gången jag ångrar att jag raderat en blogg.
Men som tur är så kan man ju alltid skapa en ny.
Och jag har ju faktiskt ett "nytt" liv och passar det då inte bra med en ny blogg också? Haha.
Med nytt liv, så menar jag självklart att flytten äntligen är klar.
Nu bor jag med mina två underbara pojkar. Det vill säga karln och sonen.
Allt fungerar super. Och jag trivs, som f-n!
Har sökt förskoleplats åt lillgrisen, det lät som att det inte skulle ta allt för lång tid i alla fall.
Är en bit att gå dit, men det fanns inget närmare och området verkade helt okej!
Så allt rullar på ganska bra nu. :)

Just nu sitter jag på grannens mobila internet i morgonrock. Väntar på att lillgrisen ska vakna! Den sömntutan. Haha.
Funderar även på vad man ska göra den här dagen, medan karln är på jobbet.
Dammsugning av kök och lillgrisens rum är i alla fall helt säkert.
Men karlns mor skulle kanske höra av sig idag, så skulle vi kanske ta en promenad. Låter mycket skönt! :)
Ska även göra kyckling med bulgur och sås. NomNom! Fast det är inte förens i eftermiddag, till karln kommer hem. :)
Tycker faktiskt att jag har blivit väldigt duktig, som självmant  städar och lagar mat.
Baka tycker jag ju om att göra också. Så det blir det en del. =) Mums med olika sorters muffins! :)

Och snart är det jul också. Känns dock inte som det. Bara mörkt, grått och trist väder ute.
Vart är all snö som fanns i mängder vid det här laget när man var liten?
Lillgrisen ska vara hos sin far över jul/nyår i år. Så det blir en mycket lugn jul.
Jag och karln ska åka till hans far istället och ta det lugnt. Äta lite julmat och sådär bara.
Känns skönt! Gillar ju inte julen sådär väldigt mycket måste jag erkänna.
Varför vet jag inte, men nästa år när jag har lillgrisen, så då är det självklart det ska firas jul ordentligt.
Mmh, för det tycker jag att alla ungar ska få fira, även om jag själv helst skulle slippa. Haha.
Men tradition är traditon, så självklart.

Annars så är det mest lugnt för våran del. Frisk och kry. Hör och häpna. Haha.
Lillgrisen springer runt och terroriserar allt han kommer över. Och skulle han få välja så skulle han nog äta större delen av dagen, det lilla matvraket! Haha.
Han är fortfarande en underbar liten kille som sover hela nätterna! Underbart! : )

Men nu tror jag att jag hör att han pratar med sig själv inne i hans rum.
Så ska nog klä på mig och sedan hämta upp honom.
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0