Godmorgon.

Vad ska man hitta på?
Lillgrisen lär ju inte vakna än.
Men jag har inte kunnat sova något alls inatt nästan, trots att vi gick och lade oss vid 22.
Vaknade 02.20 och kunde fan inte somna om, vred och vände på mig konstant! Suck, suck, dubbelsuck!
Men, men.

Idag ska jag åka och handla. Det nödvändigaste.
Eftersom att om en vecka åker vi härifrån. :)
Ska ringa karlns mor, när lillgrisen vaknat och vi har gjort iordning oss.
Hon skulle skjussa oss till Willys. :)

Funderar även på vad jag ska ge karln i julklapp, vi kom överens om att inte köpa något till varandra.
Men något litet tänkte jag att han skulle få i alla fall. =)
Själv tycker jag inte om julen, hatar att öppna paket! Är jag konstig?
Tycker det är grymt pinsamt att få saker, det är jätte jobbigt! Kan ta en dag att öppna ett paket. Haha.
Och vart har julstämningen tagit vägen, det var lucia igår. ingen snö, bara grått och trist! Som vilken höstdag som helst!
Nej, jag saknar det som en gång var julen. När man vaknade på morgonen och tittade ut genom fönstret. METERVIS med snö! Känslan i kroppen när man var liten, jul var något speciellt.
Den känslan skulle jag vilja återge lillgrisen när han växer upp. Går det, även om man själv inte har kvar någon som helst julkänsla?
Den här julen är han ju inte hos mig. Så inget jag behöver fundera på nu i alla fall.
Men endå.

Nej, nu funderas det för mycket på morgonkvisten.
Ska nog lägga ner skrivandet en stund och griddla, innan lillgrisen vaknar.
Bye.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0