funderingar.

Jag har funderat mycket och länge över en sak. Vad folk menade med att jag förstörde mitt liv när jag blev gravid.
Jag kan inte komma på en enda negativ sak med att jag fick barn, "så tidigt".
Visst, pengar är ett stort problem. Men jag gör ju vettigare grejer för pengar nu än jag gjorde innan. Och vi lider ju inte.
Visst, jag kan inte festa vareviga helg. Men det är positivt i min mening.
Visst, jag är "bunden" till något hela tiden. Men det gör mig bara glad.
Så vad är det som gör det till ett problem?
Jag älskar min son över allt annat och kan inte tänka mig ett liv utan honom.
Han gör mig till en bra människa. Han får mig att skratta och le.
Livet innan var en pest och pina, men nu lever jag på riktigt.
Att se hur han utvecklas och bli en egen individ, det ger en glädjerus om och om igen!
Jag mår så fruktansvärt mycket bättre nu, än vad jag gjorde innan.
Så snälla. Tala om för mig vad det är jag "missar"?

Jag kan bli så arg av att tänka på det. Hur kan någon ens uttala sig om att jag förstör mitt liv?
Vad vet ni vad jag behöver och inte behöver? Kan ni tala om det för mig?


Och nej, jag har inte hört någon säga det på väldigt länge.
Men jag kan fortfarande grubbla över det, för det gör mig så upprörd!

Mitt liv har en mening.
Att uppfostra dig är den underbaraste gåvan i världen.
Jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0